O agenție de publicitate din New York a realizat recent un experiment social menit să sublinieze un adevăr dureros al zilelor noastre: pentru mulți dintre noi, persoanele fără adăpost sunt „invizibile”.
Pentru a demonstra asta, agenția a filmat cu camera ascunsă și a realizat un clip emoționant, lansat ulterior ca parte a campaniei „Make Them Visibile”, din cadrul programului „NY City Rescue Mission”, scrie Huffington Post.
Mai mulți oameni au fost implicați în proiect. Aceștia au fost îmbrăcați cu haine sărăcăcioase și machiați astfel încât să pară niște cerșetori. Apoi, s-au așezat pe stradă, în zonele prin care știau că persoanele dragi vor trece în ziua respectivă.
Niciunul nu a fost însă recunoscut. Spre exemplu, soțul unea dintre femei a trecut netulburat pe lângă ea, iar o altă tânără nu l-a observat pe unchiul ei.
La final însă, când li s-a dezvăluit adevărul, reacțiile au fost deopotrivă de surprindere și emoție. Mulți au izbucnit în lacrimi, văzând că realitatea poate fi uneori extrem de crudă.
„E foarte ciudat. Când privești lucrurile așa, realitatea este mult mai puternică”, a spus una dintre persoanele implicate.
O persoană chiar a refuzat să apară în clip, șocată fiind de faptul că nu și-a recunoscut proprii membri ai familiei.
„Experimentul a fost un mod puternic de a le reaminti tuturor că persoanele fără adăpost sunt oameni, ca noi, doar că fac o excepție. Trec printr-o problemă și suferă. Sunt și ei unchiul sau vărul sau soția cuiva”, a explicat Craig Mayes, directorul executiv al NY City Rescue Mission.
Clipul a devenit viral pe Internet imediat de la publicarea sa. Pe YouTube a adunat peste 4,4 milioane de vizualizări și circa 2.800 de comentarii.